Treceți la conținutul principal

Astazi, Petrica!

Ieri, 15 august, a fost ziua de nastere al celui mai tanar dintre baietii mamei mele-4, la numar-. Am rasfoit cartea autobiografica " Radacini", si am gasit doar aceste randuri despre el:

Petrică-Pit-, al doilea nume i l-am pus eu, mai tarziu, ca, dealtfel, tuturor fratilor mei, carora le-am mai adaugat cate un nume, neplacandu-mi numele traditionale, date de parintii mei, la nasterea lor-  "a fost cel mai neastâmpărat frate al meu. Eu nu mai ştiam ce să fac cu el. Dacă stăteam pe scaun şi-l ţineam în braţe, nu era bine, dacă îl plimbam, la fel. Aşa că, într-una din zile, atât m-a supărat, încât am început să dau cu capul de pereţi, al meu, nu al lui. Când a devenit adolescent a fost cel mai harnic dintre fraţi, la treburile din gospodărie".
Ieri, mi-am amintit de nasterea lui, discutand cu mama.
Eu cu tata am plecat la cules de mure, undeva mai departe de casa, iar mami, fiind insarcinata, a ramas sa culeaga si ea, pe dealul ce se afla deasupra casei noastre. De caldura si efortul urcarii dealului, i-a venit sorocul sa nasca. A ajuns acasa, a chemat pe moasa Lina  lu' Cocoru, vecina noastra, care o maiajutase la aducerea pe lume a altor frati ai mei.
Mama nastea foarte repede, datorita muncii necontenite, pana in ziua sorocului.
Cand am ajuns acasa, impreuna cu tata, "mormolocul"- cum spunea una din vedetele de televiziune copiilor recent nascuti-criticata, de un anume om politic, pentru aceasta exprimare- venise pe lume. 
-Iar baiat!?, am urlat eu de furie si de necaz, ca mama a mai nascut un copil, si, culmea, tot baiat!
Parca ar fi putut fi altfel, dupa ce concepuse copilul!
Peste ani, avea sa devina fratele meu preferat, ca o compensatie a faptului ca nu l-am dorit la nastere.
Este persoana cea mai credincioasa a familiei mele, un practicant al credintei, nu doar in vorbe, ci si in fapte.
Este foarte apropiat de mamica mea, careia ii spune "mamicuta draga", si este stalpul de baza al familiei noastre, de la tara. 
Dupa ce-a murit tatal meu, el a preluat tot greul muncii din gospodarie. Priceput, harnic, devotat, el face tot ce exista pe la casa omului, desi nu locuieste acolo, permanent, ci la oras, ca fiecare dintre fratii lui. Face totul din daruire, pasiune, iubire fata de noi, fratii lui, ca sa ne simtim bine si confortabil cand venim s-o vizitam pe mami.
Doamne, ce bine seamana cu tata! Aceeasi infatisare-care se accentueaza tot mai mult, o data cu inaintarea in varsta-, aceeasi daruire pentru aproapele. Ne primeste pe toti cu mult drag si nu comenteaza niciodata ca el munceste fizic, iar noi, ceilalti suntem vizitatori.
Cum se schimba roata vietii! Cel pentru care am plans atat, a devenit persoana cea mai draga sufletului meu, cu toate ca poate gresesc putin, fiindca toti fratii mei au un loc foarte special in sufletul meu, eu fiind cea mai mare dintre ei.
Sa-mi traiasa, dragul de el, multi ani fericiti, cu bucurii, impliniri, si, mai ales, sa ramana pe Calea Domnului, indiferent de imprejurari!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Mama-Adriana Stoica

Iubirea de mama o simt si acuma, De cand ea la piept cu drag m-ocrotea, Cu lacrimi pe fata, mereu a mea, La Domnul Isus pentru noi se ruga: O, Doamne, o, Doamne, in mana Ta-i incredintez, O,Doamne,o,Doamne,si de rau, te rog sa-i feresti. Iubirea de mama-i alaturi de tine, In vorbe, in umblet, o simt tot mereu, Aproape-i de mine, in orice-ncercare, E mama, oricand, la bine si la greu. O, mama, o, mama, iubirea ta calda ti-o simt mereu, O, mama, o mama, tu esti aproape de sufletul meu! Iar chipul tau, mama il port tot cu mine, In negura noptii, prin vant sau prin ger. Purtat-ai pe brate o fiinta dorita, Pe care-ai iubit-o, si-aceea-am fost eu. Refren: O, mama, o mama, iubirea ta calda ti-o simt mereu, O, mama, o mama, tu esti aproape de sufletul meu. Trecut-au, dar, anii, si-acuma sunt mare, Si chipul tau, mama, acum s-a schimbat, Cu riduri pe fata, cu parul ca neaua, Dar zambetul dulce pe-obraz ti-a ramas. O, mama, o, mama, iti multumesc ca m-ai crescut!

Despre Simina

Simina, dezamagita, pe drept cuvant Mi-a parut rau ca tocmai pe blogul meu, care sunt fan inflacarat al Siminei, dar, mai ales, al mesajelor cantarilor sale, se duce aceasta "lupta" de pareri in legatura cu ea. Nu era suficient ce s-a scris pe anume site-uri, a trebuit ca si aici sa se continue acest deserviciu care ni se face noua, ascultatorilor ei. Public, si sper sa nu se supere, comentariul ei, in legatura cu dezamagirea simtita fata de unii dintre "fratii" ei de credinta. http://disa-amestecate.blogspot.com/2009/12/despe-simina-palincas.html Aici gasiti toate comentarile facute pe acest blog, la adresa ei. "buna ziua tuturor...A fost, intr-adevar, o surpriza sa gasesc acest blog, si, din nou, sa ma bucur de alegerea pe care am facut-o, cu 5 ani in urma, de a ma retrage dintre acesti oameni, care vor sa spuna ca sunt "pocaiti", nu crestini. In nici un caz! De cand am inceput sa cant la nivel profesional, asa cum scrie aici, de pe l

Alimente INTERZISE înainte de CULCARE